Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 18 januari 2011

Dag 18..

Dagen innan pensionen kommer in på kontot...
Och efter mina invecklade (hmmm) beräkningar inser jag att det kommer att försvinna lika mycket som det kommer in sånär som på ett par hundralappar.
Då har jag betalt mina räkningar och veden.

Känner mig lite missmodig...

... men mest ARG!!!

Men jag VET att det löser sig!!
Det brukar det göra!


Litar på försynen (dvs barn och far, he, he)!
Inte för att jag precis slår klackarna i taket av lycka för att jag inte klarar mig själv.
Å andra sidan vet jag ju att det finns dom som har det betydligt värre!
Och jag VET att jag gör så gott jag kan! Och det får faktiskt vara bra nog!!!
Så det så!!!

Äch... Inser ju nu när jag läser igenom detta att det verkar som om jag helt enkelt överlåter alla ekonomiska bekymmer på andra..
Försäkrar att; så är inte fallet!!! Sover inte bra, har magkatarr och mår illa varje gång det närmar sig pensionsdax och alla dessa beräkningar. 
Försöker muntra upp mig med att lånet på bilen snart är betalt och då blir det lite mer pengar över i kassan...
Men man SKA inte jobba halvtid och sedan bli sjuk! Det är dumt!!! Jävligt dumt!!! För då får man pensionen grundad på vad man tjänade och har inte en chans i världen att få någon slags uppgradering till heltidstjänst... Så är det!

Månadens gnäll avklarat!!!

4 kommentarer:

  1. Allt ordnar sig... det vet vi båda två.

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Cattis; Det är bara den där "stunden" innan som är så jobbig ;)!

    Kram tebax!!!

    SvaraRadera
  3. Kan du inte få bostadsbidrag då? Är ju hemskt att inte ha så det räcker...

    SvaraRadera
  4. Renée; Får bostadstillägg... Men det blir ju tyvärr lite andra kostnader när man hyr hus...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!